Werkspot wil met nieuwe campagne ‘vak-klant’ bereiken

20 januari 2018

Werkspot wil met nieuwe campagne ‘vak-klant’ bereiken

Het tekort aan vakmannen is al maanden in het nieuws. Ook Werkspot heeft hier last van, in deze tijd van schaarste komen vakmannen makkelijk via-via aan opdrachten en hebben ze het platform niet altijd even hard nodig. Uit onderzoek blijkt bovendien dat vakmannen gefrustreerd zijn over de manier waarop consumenten online een vakman zoeken. Slecht omschreven opdrachten, geen idee met welk budget ze rekening moeten houden, of meer behoefte aan prijsinformatie dan aan een vakman. Werkspot pakt deze frustratie aan met haar nieuwe campagne, om zo serieuze ‘vak-klanten’ te creëren en vakmannen beter werk te bieden.

De beste vakmannen verdienen de beste klanten

Vakmannen willen serieuze aanvragen ontvangen en geen tijd verliezen aan het maken van offertes voor 'prijs shoppers'. Om dit aan te pakken, heeft Werkspot samen met vakmannen pagina's met prijsinformatie gemaakt, zodat consumenten vooraf beter weten wat iets kost. Slecht omschreven opdrachten zijn ook een frustratie, omdat vakmannen hierdoor geen goede prijsopgave kunnen sturen. Daarom heeft Werkspot de vragen in de formulieren verbeterd, zodat de opdrachten steeds beter worden omschreven. Dankzij deze aanpassingen helpt Werkspot de consument een ‘vak-klant’ te worden.

Nieuwe radiocommercial

Werkspot wil consumenten met een nieuwe radiocommercial bewust maken van het feit dat ze zich beter kunnen voorbereiden wanneer ze een vakman zoeken. Als vak-klant maken ze een grotere kans op een echte vakman.

In de radiocommercial horen we zo’n vak-klant. De dame in kwestie weet precies wat er met haar badkamer moet gebeuren en hoeveel budget ze hiervoor nodig heeft.

Lisbeth Gruppen, Marketing Manager bij Werkspot, licht toe: “Wij snappen de frustratie van vakmannen over het gedrag van consumenten. We weten dat vakmannen altijd op zoek zijn naar mooie opdrachten, werk dat ze graag doen. Dat is ook precies waar de kracht van Werkspot zit. Met onze nieuwe campagne zetten wij vol in op de vak-klant en het verbeteren van de kwaliteit van de opdrachten op ons platform. Op die manier willen we een betere matching tussen consument en vakman tot stand te brengen.”

Handige link: Bekijk de prijsinformatie over klussen

Labels:
    Deel dit bericht: